Dostosowaliśmy naszą Politykę Prywatności do nowych wymogów rozporządzenia Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych.
Dalsze korzystanie z witryny zakłada, że akceptujesz naszą Politykę Prywatności

Szukasz pracowników? Zainwestuj w film rekrutacyjny

Szukasz pracowników? Zainwestuj w film rekrutacyjny

Filmy rekrutacyjne to obecnie bardzo popularne narzędzie marketingowe do pozyskiwania pracowników. Jest to coś więcej niż tylko zwykłe nagranie, ponieważ potrafi w ciekawy sposób zaprezentować przyszłym pracownikom jak wygląda praca w Twojej firmie. 

W obecnych czasach rynek pracy przypomina wielkie pole walki, na którym nieustannie toczone są potyczki, z jednej strony o ciekawą i dobrze płatną pracę, z drugiej zaś o dobrego i solidnego pracownika. Co więcej, wiele firm rywalizuje między sobą wykorzystując różnego rodzaju bonifikaty mające zachęcić potencjalnego kandydata do skorzystania z ich oferty pracy. Szczególnie w przypadku jeśli na rynku pracy dostępnych jest niewielu ekspertów w danej dziedzinie.  

Nakręcenie filmu rekrutacyjnego jest o wiele bardziej skuteczne niż publikowanie zwykłych ofert na popularnych stronach z ofertami pracy. Filmy rekrutacyjne to nowy i bardzo ciekawy sposób na zwrócenie uwagi potencjalnego pracownika. Dzięki niemu możemy w profesjonalny jak i zabawny sposób pokazać jak wygląda praca w naszej firmie. 

Kreatywna rekrutacja

Szukasz pracowników? Zainwestuj w film rekrutacyjny

Tego rodzaju filmy zarówno dla pracodawcy jak i przyszłego pracownika stanowią ciekawą i kreatywną formę informowania o rekrutacji oraz zaprezentowania zalet firmy. Stawiając na nieszablonową koncepcję zyskamy dużo więcej nie tylko w oczach pracowników, ale również i klientów. Dodatkowo warto zachęcić swoich pracowników, aby zagrali w filmie, ponieważ takie nagranie zyska nie tylko na autentyczności, ale również pozytywnie wpłynie na relacje między nimi.

Profesjonalne filmy employer brandingowe powinny być ściśle powiązane z koncepcją firmy. Powinny oddawać ducha zespołu oraz pokazać firmę od zaplecza. Co więcej jeśli pracę w konkretnej firmie rekomendują ich pracownicy wzbudza to o wiele większe zaufanie niż wypowiedzi właścicieli czy przełożonych. Ich słowa będą proste, przekonujące a co najważniejsze szczere. Jeśli chcemy być bardziej profesjonalni, akcja nagrania powinna toczyć się wewnątrz firmy, natomiast jeśli zależy nam na luźniejszym podejściu do sytuacji warto wybrać bardziej ustronne i mniej oficjalne miejsce.    

Na co zwrócić uwagę
 

Film bez pomysłu

Zanim zdecydujemy się na tworzenie filmu rekrutacyjnego warto zastanowić się nad odpowiednią strategią. Tworzenie tego rodzaju produkcji bez żadnego pomysłu nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Dlatego na samym początku warto zastanowić się do kogo film będzie kierował swój przekaz oraz jaka forma będzie dla niego najlepsza.

Przekłamana rzeczywistość

Zadaniem filmu rekrutacyjnego jest przede wszystkim dostarczenie potencjalnemu kandydatowi wiedzy na temat tego czym zajmuje się Twoja firma oraz jakie panują w niej warunki. Tworzenie przekłamanego obrazu na potrzeby filmu jest bardzo poważnym błędem. Kłamstwo i tak z czasem wyjdzie na jaw, dlatego warto postawić na autentyczność oraz jasny przekaz nagrania.

Powielone schematy

Film rekrutacyjny musi się wyróżniać i być interesujący dla potencjalnego kandydata. Wzorowanie się na gotowych filmikach w sieci oraz powielanie ich schematów nie jest dobrym pomysłem. Jeśli masz fajny i zgrany zespół, warto to wykorzystać. Postaw na unikalność oraz nieszablonowe podejście. Pokaż w nagraniu, że praca w Twojej firmie to nie tylko zwykły etat ale miejsce gdzie można poznać wielu ciekawych ludzi jak i zdobywać większe doświadczenie.

Długość

Długość filmiku to jeden z wielu czynników jakie mają wpływ na zainteresowanie potencjalnego kandydata. Zbyt krótki może nie przekazać istotnych informacji, z kolei zbyt długie nagranie może znudzić i rozproszyć uwagę widza. Długość najpopularniejszych filmików zamieszczonych na YouTube to przeciętnie 2 minuty. Dlatego taką samą zasadę przyjmujemy do pozostałych filmów.

Szukasz pracowników? Zainwestuj w film rekrutacyjny

Naturalność

Naturalność to podstawa, o której nie należy zapominać. Wyuczone i wyrecytowane z pamięci teksty zamiast zainteresować, mogą działać bardzo odpychająco. Zamiast tworzyć gotowe odpowiedzi do konkretnych pytań, postaw na naturalność. Pozwól swoim pracownikom aby sami mogli wypowiedzieć się, dlaczego wybrali pracę właśnie w Twojej firmie. Nie ma lepszej rekomendacji niż prawdziwe i spontaniczne reakcje Twoich pracowników.

Film skierowany do każdego

Film rekrutacyjny nie może być skierowany do wszystkich. Inny przekaz będzie miało wideo, które kierowane jest do kandydatów do działu sprzedaży, a inne do pracowników, którzy muszą posiadać specyficzne kwalifikacje w określonej branży. Podczas oglądania nagrania odbiorca musi czuć, że oferta na konkretne stanowisko kierowana jest właśnie do niego.

Dystrybucja

Samo stworzenie video rekrutacyjnego to tylko niewielka cześć jaką trzeba zrobić aby osiągnąć sukces. Warto przed samym jego stworzeniem zastanowić się gdzie będzie on udostępniany. Może to być np. YouTube czy Vimeo. Bardzo ciekawym miejscem jest również publikacja na naszej stronie internetowej np. w zakładce Praca czy Kariera.

Filmy rekrutacyjne to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich firm, które chcą przyciągać uwagę potencjalnych kandydatów, a także ułatwić sobie proces rekrutacji. Wykorzystanie takiego filmu w procesie rekrutacji dużo lepiej wyeksponuje naszą ofertę pracy, a to z kolei w dużym stopniu zwiększy nasze szanse na pozyskanie tylko najlepszych pracowników.