Kiedy AdWords
Linki sponsorowane Google AdWords to najbardziej efektywna forma marketingu internetowego.
Reklama AdWords działa zaraz po uruchomieniu, a przy odpowiednio ustawionej kampanii efekty można odczuć niemal od razu.
Dzięki niej jesteśmy w stanie sprawdzić czy nasza oferta będzie cieszyła się zainteresowaniem, bez tworzenia złożonych i kosztownych kampanii reklamowych.
Google AdWords możemy również wykorzystać w takich działaniach jak:
Analiza przed SEO
Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo złożony i długi proces. Może minąć nawet kilkanaście miesięcy zanim Twoja strona zajmie czołowe miejsce w wyszukiwarce Google.
Ponadto pozycjonowanie się na nieodpowiednie frazy kluczowe, bez wcześniejszego sprawdzenia intencji klienta, może okazać się bardzo kosztowne. Klienci mogą wyszukiwać dane frazy z zupełnie innym zamiarem niż przypuszczasz, co w konsekwencji doprowadzi do straty czasu i pieniędzy.
Dlatego też Google AdWords to idealne narzędzie dzięki, któremu możemy szybko sprawdzić i wybrać najlepsze frazy kluczowe, tak aby następnie wykorzystać je w późniejszym pozycjonowaniu strony internetowej.
Proof of concept
Wynajdywanie nowych produktów i usług jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Co więcej większość z nich nie odnosi sukcesu.
Z pomocą Google AdWords staje się to dużo łatwiejsze. Wystarczy, że przygotujesz landing page dla nowego produktu lub usługi, a następnie uruchomisz kampanię testową.
Już w zaledwie klika dni po uruchomieniu kampanii będziesz miał jasny obraz czy nowa propozycja cieszy się większym czy też mniejszym zainteresowaniem niż obecna oferta.
Dzięki temu będziesz mógł małym kosztem eksperymentować z nowymi produktami i inwestować tylko w te z największym potencjałem.
Wsparcie działań marketingowych
Nawet najlepiej wypozycjonowana strona nigdy nie wyświetli się wyżej niż reklamy AdWords. Co więcej, niektórzy klienci nawet nie przewiną strony poniżej płatnych wyników wyszukiwania.
Kolejną grupą są klienci, którzy odwiedzili Twoją stronę ale nie dokonali zakupu, mogą oni już nigdy nie wrócić na Twoją stronę.
Google AdWords pozwoli Ci dotrzeć do obu tych grup odbiorców. Za pomocą płatnych reklam w wyszukiwarce, będziesz mógł konkurować o pierwsze miejsce widoczne na liście wyników Google. Natomiast za pomocą remarketingu, przypomnisz się klientom, którzy odwiedzili Twoją stronę i byli zainteresowani Twoją ofertą.