Ile kosztują profesjonalne zdjęcia reklamowe

Ile kosztują profesjonalne zdjęcia reklamowe

Zdjęcia reklamowe stanowią bardzo ważny element komunikacji w internecie. Profesjonalnie przygotowane fotografie potrafią przyczynić się nie tylko do polepszenia naszego wizerunku, ale również mają bardzo duży wpływ na wyniki sprzedażowe.

W obecnych czasach, aby wzbudzić zaufanie w oczach klienta nie wystarczy posiadać profesjonalnie prezentującą się stronę internetową, z zachęcającymi do kupna tekstami. Dziś liczy się również odpowiednio zaplanowana i przygotowana identyfikacja wizualna naszej firmy. Inwestując w profesjonalne zdjęcia reklamowe, możemy wykorzystać je nie tylko na naszej stronie internetowej ale również w broszurach, ulotkach czy różnego rodzaju reklamach.

Wraz z rozwojem internetu użytkownicy świata wirtualnego stali się bardziej świadomi swoich wyborów. Zanim zdecydują się na zakup konkretnej usługi czy produktu skrupulatnie szukają opinii o danym produkcie czy firmie. Zwłaszcza, że Internet zalany jest sztucznie wygenerowanymi opiniami, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Klienci chcą wybrać dobrze, tak aby w perspektywie czasu nie żałować wcześniej podjętej decyzji.

Dlatego fotografie reklamowe zamieszczone na naszej stronie muszą odzwierciedlać dokładnie to czym zajmuje się nasza firma. Jeśli prowadzisz specyficzny biznes, warto uwiecznić na zdjęciach cały proces powstawania produktu. Takie działanie może w dużym stopniu wpłynąć na poprawę naszego wizerunku. Oczywiście zawsze możemy skorzystać z gotowych zdjęć, na których ta sama Pani reklamuje usługi naszej konkurencji, ale czy w takim przypadku uzyskany efekt będzie zadowalający?

Ile kosztuje profesjonalna sesja zdjęciowa

Koszt wykonania zdjęć reklamowych uzależniony jest od kilku czynników. Prosta sesja zdjęciowa wykonana u klienta lub w studiu zwykle nie przekracza 2-3 tysięcy. Jednak jeśli zdecydujemy się na bardziej wymagający projekt, koszt takiej realizacji będzie o wiele wyższy. Mowa tutaj o sztabie statystów czy aktorów, miejscu wykonywania sesji czy scenografii.

Decydujący wpływ na cenę ma również jakość zdjęcia. Dobrze wykonana fotografia jest warta więcej niż tysiąc słów. Potrafi swoim wyglądem przykuć uwagę niejednego klienta i tym samym przyczynić się do sprzedaży produktu. Pod warunkiem, że zostanie wykonana przez doświadczonego fotografa i na wysokiej jakości sprzęcie. Warto również przed wyborem konkretnej agencji, sprawdzić jej portfolio, tak aby nasze wymagania co do jakości zdjęć były zaspokojone.

Co składa się na koszt wykonania zdjęć reklamowych

Koncepcja

Zanim rozpoczniemy cały proces, należy przemyśleć całą koncepcję sesji. Aby sprzedać produkt musimy operować w głównej mierze emocjami. Innej scenografii wymagają zdjęcia reklamujące agencje ubezpieczeniowe a inne kluby fitness. Dobór kolorów też ma ogromne znaczenie. Zbyt krzykliwa kolorystyka może skutecznie odstraszyć potencjalnego klienta.

Miejsce oraz czas realizacji sesji zdjęciowej

Kolejnym czynnikiem wpływającym na koszt zlecenia jest miejsce oraz czas realizacji zdjęć. Standardowa sesja zdjęciowa zwykle trwa 1 dzień, ale jeśli nasza firma posiada kilka oddziałów, ilość dni zdjęciowych może się wydłużyć. Do tego trzeba doliczyć ewentualny wynajem i transport sprzętu, rekwizytów oraz gaże dla statystów czy aktorów.

Obróbka graficzna

Po zakończonym dniu zdjęciowym, fotografie trafiają do retuszu. Spośród wielu wykonanych zdjęć wybiera się te najlepsze, które potem obrabia się w programie graficznym. Gotowe fotografie przekazywane są wraz z pełnymi prawami majątkowymi klientowi.

Podsumowując. Decydując się na wykonanie profesjonalnej sesji reklamowej stajesz się o wiele bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych klientów, niż inwestując w gotowe fotografie z banku zdjęć. Taka forma promocji pozwoli Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji, która zwykle korzysta z tych samych gotowych fotografii.