Ile kosztują profesjonalne filmy reklamowe

Ile kosztują profesjonalne filmy reklamowe

Współczesny marketing bardzo znacząco różni się od tego sprzed 30 lat. W biznesie oprócz dobrych nawyków liczą się też ciekawe pomysły, które należy wdrażać w życie. Dziś nie wystarczy aktualizować swój profil firmowy na Facebooku ciekawymi i angażującymi treściami. Promowanie naszej firmy powinno odbywać się na wielu płaszczyznach. Coraz częściej wykorzystujemy do tego filmy reklamowe.

W internecie publikowanych jest wiele filmików o różnej tematyce. Tylko na YouTube odtwarzanych jest dziennie aż 4 miliardy filmów. Najczęściej nagrywamy je samodzielnie za pomocą kamery w naszym telefonie. Czasem dotyczą naszego życia codziennego, czasem sytuacji podczas pracy. Początkujący przedsiębiorcy, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie, często wykorzystują kiepskiej jakości nagrania do promocji swojej firmy. Jednak jeśli zależy nam na profesjonalnym wizerunku, warto skorzystać z usług dobrej agencji reklamowej. Profesjonalnie przygotowany film promocyjny z odpowiednio przygotowanym scenariuszem i aktorami to doskonałe narzędzie marketingowe.

Co wpływa na cenę filmu reklamowego

Na ostateczną cenę filmu reklamowego ma wpływ wiele czynników. Przy prostej produkcji może on kosztować kilka tysięcy, natomiast jeśli chodzi o te bardziej złożone, do których zaangażowany jest cały sztab ludzi, nawet kilkaset tysięcy złotych. Jeśli potrzebujesz prosty ale i zarazem profesjonalny film reklamowy dla Twojego biznesu, możesz liczyć na stosunkowo niską cenę oraz szybki czas realizacji zlecenia. Sytuacja diametralnie się zmienia jeśli oczekujesz, aby nagranie spełniało najwyższe wymogi jakościowe tzn. było zrealizowane według określonego scenariusza czy z postprodukcją, która wymaga dużej wiedzy i umiejętności. Taka produkcja z pewnością mocno uderzy nas po kieszeni. 

Co jeszcze…..

Jakość nagrania oraz wymogi techniczne to bardzo ważne czynniki, który mają decydujący wpływ na cenę. Film, który będzie emitowany w telewizji musi spełniać określone kryteria konkretnej stacji niż nagranie przeznaczone do internetu. Ważne jest też użycie wysokiej jakości sprzętu oraz wynajem doświadczonej ekipy filmowej. Oczywiście zawsze możesz zdecydować się na tańsze rozwiązanie, ale czy Twoje wymagania dotyczące jakości nagrania zostaną wtedy zaspokojone?

Co składa się na koszt produkcji filmu reklamowego

Koncepcja

Na tym etapie powstaje scenariusz i storyboardy dzięki, którym będziemy mogli określić ile osób ma być zaangażowanych w produkcję. Mowa tutaj aktorach, statystach czy ekipie filmowej. Do tego dochodzi czas realizacji filmu (1-2 lub więcej dni zdjęciowych), wynajem kostiumów i rekwizytów, a także rodzaj sprzętu potrzebnego do realizacji filmu reklamowego.

Miejsce oraz czas realizacja zdjęć

Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę filmu promocyjnego jest miejsce oraz czas realizacji zlecenia. Czasem scenariusz nagrania wymaga przemieszczania się do dwóch różnych lokalizacji. To z kolei nakłada dodatkowe koszta związane z transportem sprzętu. Do tego dochodzi ilość dni zdjęciowych. Przy prostych produkcjach zwykle trwa to 1-2 dni. Dodatkowym kosztem jaki należy uwzględnić jest nocleg oraz wyżywienie dla ekipy filmowej.

Emisja filmu

Filmy reklamowe przeznaczone do telewizji wymagają zastosowania innej  specyfikacji technicznej niż filmy dedykowane do internetu. Każda stacja telewizyjna ma swoje odrębne wymogi co do jakości nagrania. Mowa tutaj o odpowiednim oświetleniu, kompozycji, formacie nagrania scenografii czy doborze aktorów. Filmy przeznaczone do telewizji muszą spełnić rygorystyczne normy jakie nakłada na nie konkretna stacja telewizyjna.

Postprodukcja

Po zakończonych dniach zdjęciowych nagranie trafia do montażu. Decydującym czynnikiem wpływającym na koszt nagrania jest ilość korekt jakie należy nanieść. Wybierane są duble, nanoszone efekty wizualne i dźwiękowe czy nagrywane postsynchrony. 

Podsumowując. Profesjonalny film reklamowy musi być przede wszystkim skuteczny. Ma przyciągać uwagę potencjalnego odbiorcy i wywołać określone uczucia. Nie ma jasno określonej kwoty jaką trzeba wydać, aby produkcja miała szansę utkwić w pamięci potencjalnego odbiorcy. Na pewno ważny jest ciekawy scenariusz oraz wynajem doświadczonej ekipy filmowej, która stworzy dla nas profesjonalny film reklamowy. Taka produkcja ma o wiele większe szanse trafić w gusta Twoich klientów niż kiepskiej jakości video reklamowe.