Dostosowaliśmy naszą Politykę Prywatności do nowych wymogów rozporządzenia Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych.
Dalsze korzystanie z witryny zakłada, że akceptujesz naszą Politykę Prywatności

Dlaczego Twoja firma powinna posiadać profesjonalną stronę internetową

Czym są profesjonalne filmy korporacyjne

Czy wiesz, że Internet to potężne źródło potencjalnych klientów, gotowych skorzystać z oferty Twojej firmy o każdej porze dnia i nocy? Dlatego to jak będzie się prezentowała Twoja strona, ma ogromny wpływ na sukces Twojej firmy w internecie.

Statystyki odnośnie stron internetowych zmieniają się każdego dnia. Obecnie przyjmuje się, że w Internecie znajduje się ponad 1,18 miliarda stron (według www.internetlivestats.com). Praktycznie co sekundę pojawia się 5 nowych witryn. Jednak strony te nie powstają bez przyczyny. Większość z nich ma zadanie promować usługi lub produkty firm, które dopiero co powstały lub tych, które istnieją na rynku od wielu lat.

Dlatego można wysnuć śmiałą hipotezę, że w dzisiejszych czasach tak naprawdę cały biznes toczy się w internecie.

Co więcej, można również spotkać się ze stwierdzeniem, że:

Jeśli nie ma się własnej strony internetowej lub konta firmowego na żadnym z portali społecznościowych, to tak naprawdę nasza firma nie istnieje.

Więc o co tak naprawdę chodzi?​

Wielu właścicieli firm, którzy zdecydowali się na rozpoczęcie biznesu musi wszystko skrupulatnie zaplanować. Szczególnie na początku, kiedy wydatków nie brakuje.

Muszą zadbać nie tylko o to, aby ich produkty stały na najwyższym poziomie, ale również o nienaganną opinie o ich firmie. Istotna jest również odpowiednia i efektywna strategia marketingowa, na którą trzeba przeznaczyć określoną część budżetu. Wszystkie te czynniki mają bardzo duże znaczenie dla renomy naszego biznesu oraz pozytywnych relacji z naszymi klientami, ponieważ w perspektywie czasu może się to przełożyć na bardzo duże wyniki sprzedażowe.

Strona internetowa dzięki czytelnej prezentacji oferty, łatwości tworzenia targetowanych na produkt kampanii marketingowych, a także dostępnemu dla każdego linku do strony, idealnie wpisuje się we wszystkie te działania.

Dlatego posiadanie własnej strony firmowej daje realne szanse na to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy gotowi są skorzystać z oferty naszej firmy. Nawet wtedy, gdy dopiero rozpoczynamy działalność lub chcemy przetestować nowy produkt.

Dlaczego Twoja firma powinna posiadać profesjonalną stronę internetową

Zyskaj wiarygodność

Nie da się zaprzeczyć, że posiadanie własnej strony internetowej to już konieczność. Jest to korzystne nie tylko pod względem ceny, ale również dużo lepszej i atrakcyjniejszej formy prezentowanych informacji. Dlatego, jeśli nie widzisz lub nie zdajesz sobie sprawy z potrzeby jej posiadania, musisz uświadomić sobie, że:

TWOJA KONKURENCJA JUŻ DAWNO TAM JEST I AKTYWNIE POZYSKUJE NOWYCH KLIENTÓW.

Jeśli zdecydujesz się na stronę internetową, musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie:​

Jakie zadania ma realizować?

Usiądź i zastanów się, ponieważ to co zaprezentujesz swoim przyszłym klientom, musi być harmonijne z ogólną koncepcją Twoją firmy.​

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, to przede wszystkim przykuwająca i estetyczna szata graficzna, łatwa w użytkowaniu nawigacja, czytelna prezentacja najważniejszych informacji, a także responsywność strony, która pozwoli klientom na bezproblemowe zapoznanie się z ofertą Twojej firmy za pomocą urządzeń mobilnych.

Wszystkie te elementy pozwolą nie tylko na szersze przedstawienie wizerunku Twojej firmy, ale przede wszystkim wzbudzą dużo większe zaufanie.

Zdecydowałeś się na stronę, ale nie wiesz od czego zacząć?

Domena

Pierwszym krokiem, który pozwoli Twojej firmie zaistnieć w internecie, jest wybór odpowiedniej domeny. Wbrew pozorom nie jest to taka łatwa sprawa.

Dlaczego?

Posiadanie własnej domeny jest bardzo ważne, ponieważ pozwala budować określony wizerunek firmy w internecie. Stanowi również składnik tożsamości firmy tak samo, jak logo czy szata graficzna strony.

Z biegiem lat staje się integralną częścią przedsiębiorstwa, dlatego to jak będzie brzmiała ma kluczowe znaczenie.  

Nazwa domeny musi być przede wszystkim łatwa do zapamiętania, zapisania przez potencjalnych klientów oraz spójna z nazwą działalności gospodarczej. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą okien, nie kupuj domeny z nazwą podłóg w tle. Rozumiesz o co chodzi? 

Kto ma ją zakupić?

Najlepiej Ty. Dlaczego? Wszystko co dotyczy Twojej firmy powinno być Twoje. Oczywiście, możesz poprosić kogoś kto zrobi to za Ciebie, ale czy chcesz ryzykować w przyszłości jej utratę? Pamiętaj, jeśli będziesz korzystał z różnych form promocji, Twoja domena z roku na rok będzie miała coraz większą wartość. 

Na rynku jest wiele nieuczciwych firm, które wykorzystują niewiedzę przedsiębiorców. Kupują na siebie domeny, po czym żądają horrendalnych kwot za przekazanie do nich praw własności. Niestety, wprowadzeni w błąd właściciele firm, zmuszeni są na ustępstwa i zapłatę niekiedy bardzo dużych kwot.

MUSISZ PAMIĘTAĆ, ŻE WŁAŚCICIELEM DOMENY JEST PODMIOT, KTÓRY JĄ KUPIŁ.

Nie ma znaczenia, że nazwa domeny nawiązuje do Twojej firmy lub wskazuje na Twój serwer. 

Hosting

Z hostingiem jest już nieco łatwiej i bezpieczniej.

Przy wyborze hostingu warto zwrócić uwagę na kilka aspektów takich, jak przestrzeń dyskowa, limit transferu, możliwość całodobowego skontaktowania się z biurem obsługi klienta w razie awarii oraz stabilność i niezawodność działania. Równie istotne jest, aby obsługiwał wszystkie technologie w jakich została wykonana strona internetowa np. PHP i MySQL. Dlatego zanim zdecydujemy się na wybór konkretnego planu hostingowego, musimy przede wszystkim określić czego dokładnie potrzebujemy i jaki przeznaczymy na to budżet.

Skrzynka pocztowa

Nie zapomnij o adresie e-mail. Świetnie sprawdzi się tu skrzynka, która posiada adres firmowy w domenie.

Nie używaj darmowych kont pocztowych np. na Onecie, Interii, Gmail-u itp. Możesz na nich wymieniać jedynie korespondencję prywatną. Jeśli zatrudniasz pracowników, przydziel im osobne konta pocztowe do kontaktu z klientami. Będzie to wyglądało dużo bardziej profesjonalnie.

Certyfikat SSL

Bardzo istotne jest posiadanie certyfikatu SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo danych podczas ich przesyłania.

Posiadając takie zabezpieczenie, dajesz wyraźny sygnał swoim klientom, że jego dane podczas przesyłania na stronę, są w pełni chronione i bezpieczne. Drugą sprawą jest pozycjonowanie. Google ujawniło, że strony, które korzystają z szyfrowanego protokołu HTTPS, będą bardziej preferowane niż tego, które go nie posiadają. Ma to na celu zachęcić do korzystania z certyfikatów, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo w internecie.

Dobra strona musi kosztować

Stworzenie od podstaw dobrej, funkcjonalnej oraz skłaniającej do zakupu strony to nie lada wyzwanie. Cena może dojść nawet do kilkunastu tysięcy złotych.

Dlaczego Twoja firma powinna posiadać profesjonalną stronę internetową

Pomyślisz pewnie:

Zaraz zaraz, ale ja widziałem strony za kilkaset złoty na popularnym serwisie aukcyjnym.

Zapytasz pewnie, skąd taka rozbieżność cenowa?

Otóż praktycznie, każdy może zainstalować WordPress'a z gotowym darmowym szablonem, wklepać kilka suchych tekstów i zażądać za to często nawet wygórowanej kwoty. Niestety, jakość nie równa się cenie. Po skończonej pracy czekasz, aż klienci zaleją Cię falą telefonów, jednak w większości przypadków tak się nie dzieje. Co więcej, bywa tak, że pomoc techniczna to fikcja i po kilku miesiącach zaczynają pojawiać się problemy ze zhakowaną stroną i innymi błędami.

Pamiętaj, że Twoja strona pełnić będzie rolę pewnego rodzaju wirtualnego pracownika, który przez całe 24 godziny, 7 dni w tygodniu gotowy jest udzielić wszystkich istotnych informacji zainteresowanym osobom o Twojej ofercie, kiedy Ty akurat nie masz czasu lub zwyczajnie jesteś na urlopie. Dlatego to jak będzie wyglądała, ma ogromne znaczenie i na pewno tworzenie jej na własna rękę to duże ryzyko.

To co na pewno przyciągnie klienta, to ogólna zrównoważona kompozycja. Tylko kilka sekund decyduje o tym, czy dany użytkownik będzie chciał na nią ponownie wrócić. Profesjonalne agencje reklamowe, które od lat zajmują się tworzeniem stron internetowych, zaprojektują dla Ciebie taką stronę, która w pełni odzwierciedlać będzie wszystko to co oferuje Twoja firma.

Więc ile muszę wydać?

To zależy co ma się na niej znaleźć. Jeśli potrzebujesz profesjonalnych tekstów, filmów i zdjęć reklamowych, wielu skomplikowanych animacji, dedykowanych rozwiązań takich, jak możliwość zamówienia produktu poprzez stronę, czy możliwość założenia konta przez użytkownika, koszt wykonania takiej strony jest o wiele wyższy niż w przypadku strony, która ma podstawowe funkcjonalności.

Nie ma jasno, z góry określonej kwoty jaką trzeba zapłacić, za wykonanie strony internetowej. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest bezpośredni kontakt z agencją interaktywną, która indywidualnie wyceni koszt wykonania takiej strony internetowej.

Co powinno się na niej znaleźć?

Na pewno na stronie nie może zabraknąć takich elementów, jak dane kontaktowe, opis działalności, przykładowe realizacje galeria, czy rekomendacje, jeśli je posiadamy.

Podczas tworzenia strony internetowej, istotną rolę odgrywają wszelkie detale. To na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę to:

Zawartość

Zawartość na stronie ma kluczowe znaczenie. Podczas projektowania strony, równolegle, na tym samym etapie warto zainwestować w profesjonalne teksty reklamowe, które umieszcza się w projekcie na takich elementach, jak: oferta, nawigacja czy przyciski tzw. call to action.

Relacje z klientami

Tu świetnie sprawdzi się, możliwość dodania komentarzy na stronie, przycisków social media lub niestandardowego formularza kontaktowego.

Zakup

Jeśli sprzedajesz tylko kilka produktów, nie musisz od razu zakładać sklepu internetowego. Możesz w maksymalnym stopniu zredukować zarówno koszty, jak i usprawnić cały proces sprzedażowy. W tym przypadku świetnie sprawdzi się tu dedykowany formularz kontaktowy, z ciekawym wezwaniem do działania (call to action) np.  “Jestem zainteresowany zakupem tego produktu"

Zdjęcia reklamowe

Jeśli zależy Ci na tym, aby uwiarygodnić to czym zajmuje się Twoja firma, warto zainwestować w profesjonalne zdjęcia reklamowe.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy lub jakie usługi oferujesz, posiadanie profesjonalnych zdjęć reklamowych wzbudza dużo większe zaufanie, niż kupno gotowych z banku zdjęć. Pamiętaj, że ludzie kupują oczami, dlatego to jak zaprezentujesz swój produkt ma istotne znaczenie.

Trudno zatem nie zgodzić się ze stwierdzeniem:
Jak Cię widzą tak, Cię piszą”

Dlatego, jeśli chcesz być bardziej wiarygodny, musisz się o to zatroszczyć.

Decydując się na wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, dajesz jasny sygnał swoim klientom, że mają do czynienia z firmą godną polecenia.

Film reklamowy

Według badań Nielsen & Norman Group, blisko 60% pracowników wyższego szczebla korporacji woli obejrzeć film reklamowy, niż przeczytać zwykły tekst.

Filmy reklamowe są po prostu o wiele bardziej angażujące. Potrafią zainteresować bardziej, niż jakakolwiek inna reklama tekstowa. Działają na ludzkie zmysły, dlatego warto je wykorzystywać jako jeden z kanałów komunikacji w budowaniu świadomości marki.

Wielojęzyczność

Z czasem Twoimi produktami mogą zacząć interesować się klienci zagraniczni. Nie znają oni języka polskiego, dlatego zapoznanie się z ofertą Twojej firmy może stanowić dla nich bardzo duży problem.

Wtedy tłumaczenie strony na języki obce może okazać się niezbędne. Warto zatem zaopatrzyć się w przynajmniej jedną, angielską wersję językową. Koszt takiego tłumaczenia nie jest duży, ale na pewno usprawni komunikację z Twoimi klientami.

Pamiętaj, że:

Odpowiednio przeprowadzona identyfikacja wizualna Twojej firmy to duża oszczędność czasu i pieniędzy. Taką samą kolorystykę, w której wykonana jest Twoja strona, możesz z powodzeniem wykorzystać w pozostałych materiałach reklamowych. Natomiast umieszczenie na wizytówce kodu QR, pozwoli klientom na szybkie i bezproblemowe przejście na Twoją stronę firmową.

Dlaczego Twoja firma powinna posiadać profesjonalną stronę internetową

Co jeszcze?​

Wiesz już, że posiadanie strony internetowej to bardzo ważny aspekt, ale czy jest coś jeszcze co pomoże Twojej firmie zyskać zaufanie, nie tylko w oczach Twoich potencjalnych klientów, ale również Google?

Według badań, które zostały przeprowadzone w 2015 roku, przez Flurry Analytics wynika, że:

44% Polaków aktywnie korzysta z urządzeń mobilnych

Polaków aktywnie korzysta z urządzeń mobilnych.

Z kolei 60% badanych loguje się na Facebooka za pomocą smartfona

Badanych loguje się na Facebooka za pomocą smartfona.

Natomiast 91% ankietowanych odpowiedziała, że smartfon jest dla nich równie ważny jak dezodorant.

Ankietowanych odpowiedziała, że smartfon jest dla nich równie ważny jak dezodorant.

Nie da się nie zauważyć, że rynek urządzeń mobilnych rośnie i to w bardzo imponującym tempie. Dlatego responsywna strona internetowa to jest to, o czym nie możesz zapomnieć.

Strony responsywne to witryny, które wyświetlają się poprawnie, na każdym urządzeniu mobilnym takim, jak tablet czy smartfon.

Co to znaczy poprawnie?

Wraz z rozwojem internetu mobilnego, sytuacja uległa radykalnej zmianie. W obecnych czasach Twoi przyszli klienci będą oczekiwać, że wchodząc na Twoją stronę internetową otrzymają treść, która dostosuje się do szerokości ekranu. Zarówno zdjęcia, przyciski powrotu na górę, interaktywne suwaki czy rozwijane menu, będą wyświetlały się w taki sposób, aby użytkownik mógł bez problemu, przechodzić między różnymi podstronami witryny. Korzystanie z tabletu czy smartfona jest już normą, dlatego nie możesz o tym zapomnieć.

Masz stronę, ale nie wiesz, czy jest ona responsywna, możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić jej zgodność pod względem wytycznych Google, pod tym adresem: Mobile Friendly

A może strona na Facebooku, zamiast firmowej?​


Raczej nie….

Trudny do zapamiętania adres internetowy oraz brak możliwości zaawansowanej modyfikacji wyglądu sprawia, że Twój fanpage utonie w gąszczu takich samych niewyróżniających się stron. O czym również należy pamiętać to słabe pozycjonowanie. To jak bardzo popularna jest nasza strona na Facebook-u, ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie fanpage nigdy nie zastąpi tego tradycyjnego pozycjonowania własnej strony firmowej.

Oczywiście to nie oznacza, że musisz całkowicie z niej rezygnować. Strona na Facebook-u to doskonały dodatek do Twojej strony firmowej. Stanowi świetne źródło promocji, które w perspektywie czasu może przynieść wielu nowych klientów. Pozwala nie tylko na stworzenie społeczności skupiającej się wokół Twojej marki, ale również na pozytywne budowanie relacji z klientami.​

Krótko na zakończenie

Co daje nam własna strona firmowa? Profesjonalna strona internetowa to przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku w internecie. Po drugie, pokazujesz swoim klientom, że Twój biznes idzie z duchem czasu i potrafi dostosować się do ciągle zmieniających się warunków na rynku.