Dlaczego inwestowanie w profesjonalne filmy reklamowe to już konieczność
Filmy reklamowe do niedawna traktowane były jako pomijalna forma promocji w internecie. Długo ładujące się filmiki lub ich słaba rozdzielczość tylko zniechęcały potencjalnego odbiorcę. Jednak wraz z rozwojem technologii i popularyzacją mediów społecznościowych zyskały one na znaczeniu. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy emitowanej w telewizji, filmy promocyjne publikowane w internecie nastawione są na wywołanie u odbiorcy określonej interakcji, która skłoniłaby go do zakupu oferowanego produktu.
W obecnych czasach, gdy jesteśmy bombardowani niezliczoną ilością reklam, stworzenie dobrej i przykuwającej uwagę reklamy to bardzo duże wyzwanie. Zwłaszcza, że nasz umysł do perfekcji nauczył się je ignorować. Dlatego, aby nasz film reklamowy odniósł zamierzony efekt trzeba wykazać się oryginalnym pomysłem oraz bardzo dobrym wykonaniem. Dzięki niemu możemy przekazać potencjalnemu odbiorcy interesujące informacje o walorach naszej firmy czy aktualnej ofercie.
Współcześni użytkownicy internetu są z reguły leniwi i szybko się nudzą. Zazwyczaj wolą obejrzeć film niż przeczytać przydługawy i usypiający tekst. Nawet jeśli zaczną go czytać to i tak po chwili szybko się rozpraszają. W przypadku filmu reklamowego ten problem znika. Wystarczy usiąść wygodnie i obejrzeć go bez konieczności głębszego angażowania się. Taka forma prezentacji pozwala w bardzo krótkim czasie przekazać odbiorcom dużo większą ilość informacji w przeciwieństwie do tradycyjnego tekstu.
Ponadto filmy reklamowe mogą odwoływać się do niezliczonej ilości uczuć. Profesjonalny montaż, perfekcyjna gra aktorska, dopracowany scenariusz czy odpowiednie ustawienie świateł może sprawiać, że nasz film ma szansę zostać zapamiętany. Warto również zwrócić uwagę, że naprawdę bardzo dobre produkcje filmowe potrafią rozprzestrzenić się w internecie w mgnieniu oka i zgromadzić wokół siebie szerokie grono odbiorców.
5 powodów, dla których warto zainwestować w filmy reklamowe:
Emocje
Film reklamowy za pomocą siły dźwięku i obrazu może zdziałać więcej niż niejeden tekst marketingowy. Potrafi dotrzeć do świadomości odbiorcy dużo szybciej, wywołując określone emocje. Jednoczesne przekazanie tylko najistotniejszych informacji za pomocą komunikatów wizualnych i dźwiękowych sprawi, że klient nie zdąży się nimi znudzić.
Viral
Internet daje nam nieograniczone pole możliwości. Pozwala dotrzeć do szerokiego grona osób w stosunkowo krótkim czasie. Jeśli posiadamy film reklamowy możemy go udostępnić nie tylko na naszej stronie internetowej, ale również na YouTube, Vimeo czy Facebooku. Umiejętne i trafne nagranie, będzie miało decydujący wpływ na popularność oraz częstotliwość jego wyświetlania.
Bliższe spojrzenie
Każdy z nas zanim zdecyduje się na zakup chce dokładnie obejrzeć produkt. Ocenić jego jakość czy wartość użytkową. Niestety w wielu sklepach internetowych nie ma takiej możliwości. Dlatego nakręcenie krótkiej video recenzji prezentującej walory danego produktu to bardzo dobre rozwiązanie. Takie nagranie to świetna alternatywa do publikowania bardzo dużej ilości zdjęć. Klient oglądając takie nagranie będzie miał możliwość poznać Twój produkt dużo bliżej, a to z kolei ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie Twoich produktów.
Zainteresowanie
Według statystyk filmy reklamowe z roku na rok, stają się dużo bardziej popularniejsze. Każdego dnia, na YouTube odtwarzanych jest aż 4 miliardy filmów. Co więcej, ciekawe video publikowane za pośrednictwem YouTube czy Facebooka cieszy się większą klikalnością niż posty obrazkowe czy tekstowe. Publikując interesujący film zwiększasz swoje szanse na to, że Twój film zostanie wielokrotnie udostępniony. To z kolei prowadzi do poszerzenia grona potencjalnych klientów.
Zaufanie
Firmy od lat prześcigają się w różnych technikach marketingowych, aby wzbudzić zaufanie w oczach odbiorcy. Video nagranie w porównaniu z innymi treściami marketingowymi nadaje markom ludzkiego oblicza. Podczas prezentacji swoich pracowników lub produktu, odbiorca ma szansę poznać Ciebie i Twój biznes od środka. Jeśli umiejętnie się zaprezentujemy nasz potencjalny klient może dać nam bardzo duży kredyt zaufania.
Filmy promocyjne to dziś bez wątpienia podstawa skutecznej komunikacji z klientem. Stworzenie interesującego viralu to jednak nie lada wyzwanie, ale jeśli uda nam się trafić z pomysłem możesz zebrać wokół swojej marki wielotysięczną widownię. Szczerość, pozytywne emocje, dystans do siebie czy poczucie humoru doskonale sprzedaje produkt. Warto zainwestować w taką formę promocji, ponieważ może ona przyczynić się nie tylko do poprawy naszego wizerunku, ale również do nawiązania nowych kontaktów biznesowych